Loading

Doç.Dr.

Nahide İrem AZİZOĞLU

Eğitim Fakültesi

Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

İletişim

azizoglu@sakarya.edu.tr

1.2-ESCI VE/VEYA SCOPUS KAPSAMINDAKİ DERGİLERDE YAYIMLANMIŞ MAKALE :
1 NAHİDE İREM AZİZOĞLU,ALPARSLAN OKUR - The impact of education tailored for critical listening on the critical listening skills of seventh-grade students - 2023
1.3-ÜAK VE SAKARYA ÜNİVERSİTESİ SENATOSU TARAFINDAN BELİRLENEN ULUSLARARASI ALAN ENDEKSLERİNDE TARANAN DERGİLERDE YAYIMLANMIŞ VEYA ULAKBİM, TR-DİZİN TARAFINDAN TARANAN ULUSAL HAKEMLİ DERGİLERDE YAYIMLANMIŞ MAKALE :
1 GÖKÇEN GÖÇEN ÖZDEMİREL,TUĞBA DEMİRTAŞ TOLAMAN,NAHİDE İREM AZİZOĞLU - Using Technology to Support Creative Writing: How It Affects Teachers’ Digital Writing Skills and Their Gains from Digital Technology - IJPES - 2023
2 Damla İlbilgi,NAHİDE İREM AZİZOĞLU - Comparison of writing approaches in Yeni Istanbul and Headway coursebooks - SUJE - 2023
3 AHMET MİTHAT EFENDİ ROMANLARINDA MEMURİYET VE YÖNETİM ALGISI - HÜTAD - 2022
4 Analyzing Perceived Listening Self-Efficacy of Pre-Service Teachers - 2022
5 Effect of Creative Drama Method on the Success in Basic Language Skills, Grammar and Vocabulary Teaching Fields in Turkish Lesson: Meta-Analysis Study - 2022
6 Ortaokul öğrencilerinin eleştirel dinleme özyeterliklerinin incelenmesi - 2022
7 Analysis of Textbooks Used in Turkish Language Courses in terms of Critical Listening Skills - 2022
8 Azizoğlu, N. - Reviewing the Relationship Between Turkish Teacher Candidates’ Attitudes Towards Writing in Digital Environment and Their Beliefs About Technology Integration - Sakarya University Journal of Education - pp.417 - DOI : 10.19126/suje.1121733 - eng - paper - 2022 - TRDizin
9 Covid-19 salgını sürecinde yayınlanan uzaktan eğitim konulu lisansüstü tezlerin incelenmesi - 2021
10 Eleştirel dinleme becerisinin kapsamının incelenmesi - 2021
11 Üniversite Öğrencilerinin Okuma Stratejileri Üstbilişsel Farkındalıklarının Demografik Değişkenler ve Günlük Ritim Özellikleri ile İlişkisi - 2020
12 AZİZOĞLU NAHİDE İREM,OKUR ALPASLAN - Türkçe Öğretmeni Adaylarının Ekrandan Okumaya Yönelik Metaforik Algıları - Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi - Vol.46 - pp.1-21 - 2018
13 AZIZOGLU NAHIDE IREM,OKUR ALPASLAN - Yurtdışında Yasayan Türklerin Eğitiminde Somut Olmayan Kültürel Miras Unsurlarının Yeri - Ana Dili Egitimi Dergisi - Vol.5 - pp.747-757 - 2017
14 UGUR FIDAN,AZIZOGLU NAHIDE IREM - Türkçenin Yabancı Dil Olarak Ögretiminde Kullanılan Ders Kitaplarının Sözcük Ögretimi Açısından Degerlendirilmesi - Ana Dili Egitimi Dergisi - Vol. 4(1) - pp.151-166 - 2016
15 Okur, A; Azizoğlu, İ.N - Dinleme Üstbiliş Stratejileri Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması - Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi - Vol.40 - pp.113-124 - ISSN : 1302-8944 - 2016
1.4-DİĞER ULUSLARARASI HAKEMLİ DERGİLERDE YAYIMLANMIŞ BİLİMSEL/SANATSAL MAKALE :
1 NAHİDE İREM AZİZOĞLU,FİDAN GEÇİCİ - Adaptation of Metacognitive Awareness Listening Questionnaire (MALQ) For Learners of Turkish as a Foreign Language - IJOTFL - 2023
2 Damla İlbilgi,NAHİDE İREM AZİZOĞLU - Yeni İstanbul Uluslararası Öğrenciler İçin Türkçe Ders Kitaplarında (B1-B2) Yer Alan Okuma Etkinliklerinin Okuma Becerisine Yönelik İncelenmesi - 2023
3 Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Akademik Yazma Becerisi:Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri - 2019
4 ÖZDEMIR MEHMET,AZIZOGLU NAHIDE IREM - AHMET MITHAT EFENDI NIN DÖRT ROMANINDA YER ALAN ARKETIPLER - Uluslararası Sosyal Arastırmalar Dergisi - Vol.9(44) - pp.180-186 - 2016
7.2-ULUSLARARASI KONGRE VE SEMPOZYUMLARDA SÖZLÜ OLARAK SUNULAN VE TAM METİN OLARAK YAYIMLANAN TEBLİĞ :
1 YILMAZ ÖZDEN ŞULE, AZİZOĞLU NAHİDE İREM - Examining the Effect of Design Thinking on Creative Self Efficacy - 2022
2 AZİZOĞLU NAHİDE İREM - Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Stratejileri Üstbilişsel Farkındalıklarının İncelenmesi - 2022
3 AZİZOĞLU NAHİDE İREM - Öğretmen Adaylarının Eleştı̇rel Okuma Özyeterlı̇k Algılarının İncelenmesı̇ - 2021
4 AZİZOĞLU, NAHİDE İREM; DEMİRTAŞ TOLAMAN, TUĞBA; İDİ TULUMCU, FERİDE - Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Akademik Yazma Becerisi: Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri - 2019
5 OKUR ALPASLAN,AZIZOGLU NAHIDE IREM - Yabancılara Türkçe Öğretimi Kitaplarında Bulunan Okuma Yöntemlerinin Değerlendirilmesi - 2015
6 OKUR ALPASLAN,AZİZOĞLU NAHİDE İREM - Evaluation of methods of Reading in the books for teaching Turkish to foreigners - 2015
7 UĞUR FİDAN,AZİZOĞLU NAHİDE İREM - Analysis of Turkish text books prepared for Turkish chıildren living abroad in terms of educatıon of values - 2014
8 UGUR FIDAN,AZIZOGLU NAHIDE IREM - Analysis of Turkish text books prepared for Turkish chıildren living abroad in terms of educatıon of values - 2014
9 OKUR ALPASLAN,AZIZOGLU NAHIDE IREM - Türkçe Ders Kitaplarının Metin Türü Tema Yazar Değerler Açısından İncelenmesi - 2014
7.3-ULUSLARARASI KONGRE VE SEMPOZYUMLARDA SÖZLÜ OLARAK SUNULAN VE ÖZET METİN OLARAK YAYIMLANAN TEBLİĞ :
1 AZİZOĞLU NAHİDE İREM, GEÇİCİ FİDAN - Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenenler İçin Dinleme Üstbiliş Farkındalık Ölçeği'nin Türkçeye Uyarlanması - 2022
2 TOPAL MURAT,AYVAZ ASENA,AZIZOGLU NAHIDE IREM - Üniversite Öğrencilerinin Medya- Teknoloji Kullanımı ve Tutumları ile Akademik Erteleme Eğilimlerinin İncelenmesi: Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği. - 2017
3 OKUR ALPASLAN,AZIZOGLU NAHIDE IREM - Türkçe Öğretmeni Adaylarının Ekrandan Okumaya Yönelik Metaforik Algıları - 2017
4 TOPAL MURAT,AYVAZ ASENA,AZİZOĞLU NAHİDE İREM - Üniversite Öğrencilerinin Medya-Teknoloji Kullanımı ve Tutumları ile Akademik ErtelemeEğilimlerinin İncelenmesi: Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği - 2017
5 UGUR FIDAN, AZIZOGLU NAHIDE IREM - Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Kullanılan Ders Kitaplarının Sözcük Öğretimi Açısından Değerlendirilmesi - 2015
6 ALPASLAN OKUR; NAHİDE İREM AZİZOĞLU; - A COMPARATIVE RESEARCH INTENDED FOR 7TH GRADE STUDENTS’ LISTENING/WATCHING AND  READING SKILLS (SAMPLE OF DEDE KORKUT STORIES) - 2014
7.6-ULUSAL KONGRE VE SEMPOZYUMLARDA SÖZLÜ OLARAK SUNULAN VE TAM METİN OLARAK YAYIMLANAN TEBLİĞ :
1 OKUR ALPASLAN,AZİZOĞLU NAHİDE İREM - Türkçe Ders Kitaplarının Metin Türü Tema Yazar Değerler Açısından İncelenmesi - 2014
7.7-ULUSAL KONGRE VE SEMPOZYUMLARDA SÖZLÜ OLARAK SUNULAN VE ÖZET METİN OLARAK YAYIMLANAN TEBLİĞ :
1 6. SINIF TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDAKİ DİNLEME BECERİSİYLE İLGİLİ KAZANIMLARIN İNCELENMESİ - 2011
2 BAĞLAÇ OLAN DE İLE HÂL EKİ OLAN -DE’NİN YAZIMININ ÖĞRETİMİYLE İLGİLİ ÖNERİLER - 2011
3.4-ULUSLARARASI YAYINEVLERİ TARAFINDAN YAYIMLANMIŞ ÖZGÜN KİTAPTA BÖLÜM YAZARLIĞI :
1 AZİZOĞLU NAHİDE İREM - YABANCI DİL OLARAK DİJİTAL TÜRKÇE ÖĞRETİMİ - Sakarya Üniversitesi yayınları - 2023
2 AZİZOĞLU NAHİDE İREM - Türk dili 2 - Kriter yayınevi - 2023
3 AZİZOĞLU NAHİDE İREM - Dil Eğitiminin Temel Kavramları - İksad Yayınevi - pp.29 - 2022
4 AZİZOĞLU NAHİDE İREM,OKUR ALPASLAN - Dil bilgisi öğretimi - Pegem akademi - 2022
5 AZİZOĞLU NAHİDE İREM - Türkçe Öğretimi 1-2 - Kriter - pp.89 - 2021
3.6-ULUSAL YAYINEVLERİ TARAFINDAN YAYIMLANMIŞ ÖZGÜN KİTAPTA BÖLÜM YAZARLIĞI :
1 OKUR ALPASLAN,AZIZOGLU NAHIDE IREM - Başlangıçtan Günümüze Türkçenin Eğitim Öğretim Tarihi Araştırmaları, Bölüm adı:(1980’den Günümüze Türk Dil Kurumu ve Türk Dili Kurultayları) - Akçağ - 2017
2 OKUR ALPASLAN,AZİZOĞLU NAHİDE İREM - Başlangıçtan Günümüze Türkçenin Eğitim Öğretim Tarihi Araştırmaları - Akçağ - 2017
2.2 B-AB UYUM SÜRECİ PROJELERİNDE (DERLEME VE RAPOR HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI HARİÇ ERASMUS PLUS (KA-2 VE KA-3), JEAN MONNET DESTEKLERİ, IPA, PRIMA -YALNIZCA AR-GE NİTELİĞİNDEKİ PROJELER) ARAŞTIRMACI OLMAK :
1 ŞULE YILMAZ ÖZDEN MERVE SAVAŞÇI GÖZDE SEZEN GÜLTEKİN MUSTAFA BAYRAKÇI NAHİDE İREM AZİZOĞLU Proposal acronym : AISHE-21 Proposal ID : 101179808 (internal reference number: SEP-211030366) Call : ERASMUS-EDU-2024-CBHE Type of action : ERASMUS-LS Topic : ERASMUS-EDU-2024-CBHE-STRAND-2 - DOI : Başvuru Aşamasında - Proposal ID : 101179808 (internal reference number: SEP-211030366) - 2024
2.3 B-TÜBA, TÜBİTAK (1001, 1003, 1004,1005, 1505, 1007, 2244, 3005, 2232, 2236, 3501, 1071, COST), ERA-NET, ULUSLARARASI İKİLİ VE ÇOKLU İŞ BİRLİKLERİ, BİRLEŞMİŞ MİLLETLER, BOREN, SSB, STB, TENMAK, TAGEM, TÜSEB, DİĞER BAKANLIKLAR TARAFINDAN DESTEKLİ PROJEDE ARAŞTIRMACI OLMAK :
1 Yurtdışındaki Türkçe Eğiticilerine Yönelik Çevrim İçi Eğitim Programı-3 - DOI : Tamamlandı - 2022
2 Yurtdışında Yaşayan Eğiticilere Yönelik Türkçe Öğretimi Sertifika Programı 4 - DOI : Tamamlandı - 2022
3 Yurtdışındaki Türkçe Eğiticilerine Yönelik Çevrimiçi Eğitim Programı - DOI : Tamamlandı - Yurtdışındaki Türkçe Eğiticilerine Yönelik Çevrimiçi Eğitim Programı - 2021
4 Yurtdışındaki Türkçe Eğiticilerine Yönelik Çevrimiçi Eğitim Programı: Hollanda - DOI : Tamamlandı - 2021
2.11 B-BAŞARIYLA TAMAMLANAN TÜBİTAK (4004, 4005) TARAFINDAN DESTEKLENMİŞ PROJELERDE ARAŞTIRMACI OLMAK :
1 Yazdıkça Yazıyorum 2 ALPASLAN OKUR,NAHİDE İREM AZİZOĞLU,TUĞBA DEMİRTAŞ TOLAMAN,GÖKÇEN GÖÇEN ÖZDEMİREL - DOI : Tamamlandı - 2022
2.13 B-BAŞARIYLA TAMAMLANAN YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI TARAFINDAN DESTEKLENMİŞ BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJESİNDE (YALNIZCA AR-GE NİTELİĞİNDEKİ PROJELER) ARAŞTIRMACI OLMAK :
1 OKUR, ALPASLAN; AZİZOĞLU, NAHİDE İREM - 7 SINIF ÖĞRENCİLERİNİN DİNLEME İZLEME VE OKUMA BECERİLERİNE YÖNELİK KARŞILAŞTIRMALI BİR ARAŞTIRMA - 2015
9.12-ULUSLARARASI ALAN ENDEKSLERİNDEKİ DERGİLERDE HAKEMLİK :
1 2022
2 2022
9.13-DİĞER ULUSAL VEYA ULUSLARARASI DERGİLERDE EDİTÖRLÜK VE HAKEMLİK :
1 2023
2 2023
3 2023
4 ADED - 2022
5 Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi - 2021
12.2-YÖNETİMİNDE TAMAMLANAN HER YÜKSEK LİSANS TEZİ İÇİN :
1 Yeni İstanbul ve Headway ders kitaplarının yazma yaklaşımları bakımından karşılaştırılması - damla ilbilgi - 2023
13.1-LİSANSÜSTÜ DÜZEYDE DERS VERMEK. (SON 3 YILDA HER DERS İÇİN, HER YIL İÇİN EN FAZLA 5 DERS) :
1 Akademik okuma ve yazma - pp.3 - ISSN : 1 - 1 - 2024
2 kültürlerarası iletişim - ISSN : 1 - 1 - 2024
3 yabancı dil olarak türkçe öğretiminde kültür aktarımı - ISSN : 2 - 0 - 2024
4 proje - ISSN : 2 - 0 - 2024
5 uzmanlık - ISSN : 1 - 1 - 2024
6 uzmanlık - ISSN : 1 - 0 - 2023
7 yabancılara türkçe öğretiminde sınıf içi uygulamalar - ISSN : 2 - 0 - 2023
8 dil becerilerinin ölçülmesi - ISSN : 1 - 1 - 2023
9 uzmanlık - ISSN : 1 - 0 - 2022
10 dil becerilerinin ölçülmesi - ISSN : 1 - 0 - 2022
11 ytö için seviyelere göre soru hazırlama tekn. - ISSN : 2 - 0 - 2022
12 proje - ISSN : 2 - 0 - 2022
13.2-LİSANS DÜZEYİNDE DERS VERMEK. (SON 3 YILDA HER DERS İÇİN, HER YIL İÇİN EN FAZLA 5 DERS) :
1 türkçe öğretim programları - ISSN : 1 - 0 - 2024
2 akademik okuma ve yazma - ISSN : 1 - 0 - 2024
3 öğretmenlik uygulaması 2 - ISSN : 1 - 0 - 2024
4 dinleme eğitimi - ISSN : 1 - 0 - 2023
5 dil bilgisi öğretimi - ISSN : 1 - 0 - 2023
6 topluma hizmet uyg. - ISSN : 1 - 0 - 2023
7 öğretmenlik uyg. 1 - ISSN : 1 - 0 - 2023
8 akademik okuma ve yazma - ISSN : 1 - 0 - 2023
9 akademik okuma ve yazma - ISSN : 1 - 0 - 2022
10 akademik okuma ve yazma - ISSN : 0 - 0 - 2022
11 türkçe öğretim programları - ISSN : 0 - 0 - 2022
12 dinleme eğitimi - ISSN : 1 - 0 - 2022
13 yaratıcı yazma - ISSN : 1 - 0 - 2022
KİTAPLAR
YABANCI DİL OLARAK DİJİTAL TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
Türk dili 2
Dil Eğitiminin Temel Kavramları
Dil bilgisi öğretimi
Dil bilgisi öğretimi
Türkçe Öğretimi 1-2
Dil bilgisi öğretimi
Türkçenin Eğitim-Öğretim Tarihi Araştırmaları
Başlangıçtan Günümüze Türkçenin Eğitim Öğretim Tarihi Araştırmaları
MAKALELER
Comparison of writing approaches in Yeni Istanbul and Headway coursebooks
Using Technology to Support Creative Writing: How It Affects Teachers’ Digital Writing Skills and Their Gains from Digital Technology
The impact of education tailored for critical listening on the critical listening skills of seventh-grade students
Effect of Creative Drama Method on the Success in Basic Language Skills, Grammar and Vocabulary Teaching Fields in Turkish Lesson: Meta-Analysis Study
AHMET MİTHAT EFENDİ ROMANLARINDA MEMURİYET VE YÖNETİM ALGISI
Türkçe Öğretmeni Adaylarının Dijital Ortamda Yazmaya İlişkin Tutumlarının Teknoloji Entegrasyonuna Yönelik İnançları ile İlişkisinin İncelenmesi
Reviewing Critical Listening Self-Efficacy of Secondary School Students
Analyzing Perceived Listening Self-Efficacy of Pre-Service Teachers
Analysis of Textbooks Used in Turkish Language Courses in terms of Critical Listening Skills
Covid-19 salgını sürecinde yayınlanan uzaktan eğitim konulu lisansüstü tezlerin incelenmesi
Eleştirel dinleme becerisinin kapsamının incelenmesi
Üniversite öğrencilerinin okuma stratejileri üstbilişsel farkındalıklarının demografik değişkenler ve günlük ritim özellikleri ile ilişkisi
Üniversite Öğrencilerinin Okuma Stratejileri Üstbilişsel Farkındalıklarının Demografik Değişkenler ve Günlük Ritim Özellikleri ile İlişkisi
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Akademik Yazma Becerisi:Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Akademik Yazma Becerisi: Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri
Türkçe Öğretmeni Adaylarının Ekrandan Okumaya Yönelik Metaforik Algıları
Yurtdışında Yaşayan Türklerin Eğitiminde Somut Olmayan Kültürel Miras Unsurlarının Yeri
Yurtdışında Yaşayan Türklerin Eğitiminde Somut Olmayan Kültürel Miras Unsurlarının Yeri
Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kullanılan Ders Kitaplarının Sözcük Öğretimi Açısından Değerlendirilmesi Assessment of Textbooks for Teaching Turkish as a Foreign Language in terms of Vocabulary Teaching
DİNLEME ÜSTBİLİŞ STRATEJİLERİ ÖLÇEĞİ GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
AHMET MİTHAT EFENDİ NİN DÖRT ROMANINDA YER ALAN ARKETİPLER
Görme Engellilere Türkçe Öğretiminin Sorunları
ARAŞTIRMA PROJELERİ
Yurtdışındaki Türkçe Eğiticilerine Yönelik Çevrimiçi Eğitimi 4
Yurtdışındaki Türkçe Eğiticilerine Yönelik Çevrim İçi Eğitim Programı-3
Yurtdışında Yaşayan Eğiticilere Yönelik Türkçe Öğretimi Sertifika Programı 4
Yazdıkça Yazıyorum 2
Yurtdışındaki Türkçe Eğiticilerine Yönelik Çevrimiçi Eğitim Programı: Hollanda
Yurtdışındaki Türk Çocukları için Yurtdışındaki Türkçe Öğretimi Eğiticilerinin Çevrimiçi Eğitimi
Ortaokul öğrencilerinin eleştirel dinleme becerilerinin geliştirilmesi
7 SINIF ÖĞRENCİLERİNİN DİNLEME İZLEME VE OKUMA BECERİLERİNE YÖNELİK KARŞILAŞTIRMALI BİR ARAŞTIRMA
BİLDİRİLER
Examining the Effect of Design Thinking on Creative Self Efficacy
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenenler İçin Dinleme Üstbiliş Farkındalık Ölçeği'nin Türkçeye Uyarlanması
Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Stratejileri Üstbilişsel Farkındalıklarının İncelenmesi
Öğretmen Adaylarının Eleştı̇rel Okuma Özyeterlı̇k Algılarının İncelenmesı̇
Eleştirel dinleme becerisinin kapsamının incelenmesi
Üniversite Öğrencilerinin Medya-Teknoloji Kullanımı ve Tutumları ile Akademik ErtelemeEğilimlerinin İncelenmesi: Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği
Türkçe Öğretmeni Adaylarının Ekrandan Okumaya Yönelik Metaforik Algıları
Üniversite Öğrencilerinin Medya-Teknoloji Kullanımı ve Tutumları ile Akademik Erteleme Eğilimlerinin İncelenmesi: Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği
Evaluation of methods of Reading in the books for teaching Turkish to foreihners
Yabancılara Türkçe Öğretimi Kitaplarında Bulunan Okuma Yöntemlerinin Değerlendirilmesi
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Kullanılan Ders Kitaplarının Sözcük Öğretimi Açısından Değerlendirilmesi
Analysis of Turkish text books prepared for Turkish chıildren living abroad in terms of educatıon of values
A COMPARATIVE RESEARCH INTENDED FOR 7TH GRADE STUDENTS LISTENING WATCHING AND READING SKILLS SAMPLE OF DEDE KORKUT STORIES
Türkçe Ders Kitaplarının Metin Türü Tema Yazar Değerler Açısından İncelenmesi
6 Sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki Dinleme Becerisiyle İlgili Kazanımların İncelenmesi
BAĞLAÇ OLAN DE İLE HÂL EKİ OLAN DE NİN YAZIMININ ÖĞRETİMİYLE İLGİLİÖNERİLER
EDİTÖRLÜK VE HAKEMLİK
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi